Dag 3

Jag har införskaffat mig en bok.... Ok jag vet att det är lite över 3 år försent men någon gång måste man ju ta tag i de små sakerna innan man går på den tunga träningen. Den är boken har en 10 - veckorsplan där både kost och stärkande träning finns med. Så nu är jag inne på min 5:e dag av ett försök att bli hälsosam. Kosten är "bara" hälsosam inget kaloriräknande och sånt bull som jag vet att jag inte klarar då jag blir helt konstig och bara tänker på mat och äter mer än vad jag ska... Så nu så har jag en lista på vad jag ska välja mellan och hur mycket nyttigt man kan kombinera till varje på och en lista på vad jag skall göra varje dag. Det som skall göras är kost, motion, styrka och avslappning. Avslappning kan vara ansiksmassage, bad eller bara knåda fettet på magen(!) haha jaja men vi får se om jag märker något efter dessa 10 veckor.'
Idag ska jag göra detta:
Fredag v.1 Dag 3

Andning och hållning 5 min
Uppvärmning (stretch) 5 min
Bäckenbotten övning 16x3 /3 gånger per dag
Luta bäckenet 12x3
Små höftrullningar 4 st
Katten (står på alla fyra och kutar ryggen och sen svankar)
Knipövningar (kniip ;) ) 8x3

Aerobicsövning: 5 min i trappmaskin eller springa upp och ner i trappan

Avslappning: Meditation :)

Mat

Lite fast ofta! Enligt boken light produkter men det skiter jag i :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0