Min dotter Julia 6år hade kurs med mig.

Julia var för tag sedan på 6 års fest hos tandläkaren. Där berättade de hur viktigt det var att använda tandtråd. Vi fick även se en proppaganda film om vad som händer om man inte använder tandtråd. Visst vem vet inte att det är bra med tandtråd. Även jag försöker använda det, men alldeles för sällan. Nu när även Julia vill lära sig så får man se till att vara lite vuxen...

Det var dessa vi använde:



Visst är de fina :D Rosa Bandet kampanj... men iallafall...

Jag skulle ju vara duktig och visa hur man gjorde.... utan att borsta tänderna innan... jag skulle ju bara visa! Men nu visar det sig att jag förmodligen lyckades peta ner något i tandköttet någon stanns längst bak i munnen. Snacka om ont i munnen. Jag har aldrig haft tandvärk men kan nog tänka mig hur det kan kännas faktiskt...

Suck där fick jag för att vara "vuxen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0