Lunch...

Ja idag skriver jag min lunch bara för att vara likadan som alla andra bloggare... Nä faktiskt inte. Helt enkelt för att glida undan mina sysslor lite. I alla fina bloggar där maten ska vara så fin, med de finaste porslinet av de finaste märket, fixades med de finaste verktygen och ätandes med bästa nobellbestiken så har jag idag gjort en lagom traschig lunch ala Sarah. Tyvärr har jag ingen flaschig bild för lunchen har jag redan förtärt serru. Men jag tog lite slattar. Lite grekisk yoghurt blandat med en slatt fil och lite grädde. Det blandades med min aldeles eget unika musli. Värmde på hallon och blandade i. Sen kom jag till det där med nötter... Normalt sätt tar man fram sin fina märkes skärbräda och sin fina dyra kniv. Men jag har varken ork eller tid att stå å hacka nötter. Defenetivt inte dammsuga efter jag hackat nötter så jag tog rostade mandelspån istället. Funkade fint det med. Sen tog jag en massa kanel över detta bara för att spä på det goda och öka förbränningen (har någon lurat i mig att det gör). Allt detta serverade jag i en kantstött vit skål från det svenska varuhuset ikea. Mmmm mumma blev det ;)
 
 
 
                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0